Kjære alle sammen

Nå er jeg endelig hjemme igjen. Jeg kom hjem i går og nok en gang med nye krefter. Nytt blod og infeksjonen på vei ut av kroppen er veldig godt. Men 8dager på sykehus merkes det også. Jeg blir veldig passiv i den perioden jeg er der, men blir desto mer rastløs når jeg kommer hjem. (stod opp kl.0445)

For å sette det litt i perspektiv: Jeg har holdt på med en utrolig irriterende hikking i over 1uke og det toppet seg på tirsdag kveld med at hikkinga stoppet opp eller hang seg opp i luftrøret, noe som resulterte i at jeg ikke fikk puste. Det ble gitt oksygen og nye «hikke» medisiner og det hjalp heldigvis. Onsdag formiddag var jeg hjemme og måkte snø ute på gårdsplassen. Så det viser litt hvordan det går opp og ned i denne «syke» verden. Jeg kjenner at jeg skal ta det med ro og vil lytte til kroppen fremover.

VIKTIG BESKJED!
Nå har jeg hatt et meget vellykket behandlingsopplegg i 13mnd fra Dr.Burzynski og den «epoken» er nå slutt. Det økonomiske klarer jeg/vi ikke å holde oppe lenger. Men det er helt utrolig hvor lenge dette har gått 🙂 Jeg må takke alle for den utrolige gode støtten jeg har fått på alle måter, men velger nå å si nei takk til videre økonomisk støtte for medisiner. Det er ikke det økonomiske alene som har gjort at jeg har tatt denne avgjørelsen. Nå har jeg vært lagt inn 2ganger pga dårlig nyrefunksjon og i og med at jeg kun har 1nyre, må jeg ta de hensyn som kroppen gir. Det er et par av medisinene som kan gi nedsatt nyrefunksjon og da jeg bare har denne ene nyra så må det hensynet også tas. Nyresvikt er den mest alvorlige trusselen for meg pr dags dato.
Nå skal vi betale ut gjelda vår i Houston og gi beskjed om at vi må takke nei til videre behandling.

Dette gjør at jeg går inn i en litt usikker, spent og nervøs periode. Å slutte med noe som har fungert så godt over så lang tid er veldig tungt og jeg er redd for hva det nye tilbudet fra Ullevål kan gi. Ja, det er antistoff (livsforlengende) og jeg skal ifølge prøver som er tatt respondere godt på de. Jeg har også sagt klart ifra at hvis det kommer noen studier som kan passe for meg, så er jeg klar omgående.

Jeg har på ingen måte resignert for kreften eller håpet og troen, men jeg må fortsette kampen på en annen måte, så gjenstår det å se hva det gir av resultater.
Jeg håper alikevel at andre kan benytte seg av det tilbudet til Dr.Burzynski og kampen for å kunne få en «second opinion» skal fortsette. Det er andre som kan ha nytte av å få et alternativ til cellegiftbehandlingen.

Jeg har som sagt ikke gitt opp, men må innse de faktiske forhold og samlet vurdere det som er best for meg.
Siden her vil fortsette og vi skal fortsatt dele informasjon og dele oppturer og nedturer sammen 🙂

Valget har blitt ganske enkelt, pga det økonomiske og av hensyn til nyra.

Ha en fin dag alle sammen!!!

Espen